2022.01.07.

Történet

Cégünk elődjét, a Transinvest Vállalatot hat, a hazai infrastruktúra építésében és fejlesztésében meghatározó szerepet játszó állami nagyvállalat alapította 1981-ben. A hat társaság az Állami Fejlesztési Bank, a Betonútépítő, a Ganz-Mávag, a KÉV-METRO, a Magyar Aszfalt, valamint az UVATERV volt. A vállalat első nagy nemzetközi megbízását két évvel alapítása után nyerte el: 1984 és 1988 között az algériai Oran városát elkerülő út építését koordinálta.

A következő nagy külföldi munkát a Világbank által finanszírozott projekt jelentette 1986-tól Mauritiuson, ahol a társaság a szigetország észak-déli közúti közlekedési tengelyének megtervezését és kiépítését végezte. A vállalat Világbanki projekt keretében tevékenykedett Jemenben (1987-90) és Ugandában (1989-93) is, ahol az úthálózat fejlesztésére és üzemeltetésére vonatkozó tanácsadást, valamint útépítési beruházás kivitelezését végezte el.

A vállalat jelentős hazai projektje 1986 és 1989 között a Budapest Ferihegy Repülőtér (ma Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) futópálya és gurulóút elektromos-, világítási- és navigációs rendszere kiépítésének ellenőrzése volt.

A magyar politikai rendszerváltás új jogi és gazdasági helyzetet teremtett, amely új kihívások elé állította a céget. A cégvezetés gyors privatizáció mellett döntött. Ennek eredményeként létrejött a Transinvest Közlekedési Rendszerek Fővállalkozói Kft., amelyből később megalakult a Transinvest-Budapest Kft.

A Transinvest-Budapest Kft. különleges projektje volt – a francia Transroute International vállalat (jelenleg Egis Project) tanácsadójaként – az M1 autópálya Győr és az osztrák határ közötti szakasz megvalósítása, amelynek köszönhetően elkezdődött Magyarországon a koncessziós autópálya építés. Dr. Léderer Károly lett az ELMKA Co. koncessziós vállalat (Első Magyar Koncessziós Autópálya Rt.) elnöke, a Transinvest-Budapest Kft. pedig 25% -os részesedést szerzett a Magyar Transroute Kft. üzemeltető társaságban.

A Transinvest-Budapest Kft. független mérnök volt az M6-os autópálya három szakaszából kettőben, amelyek a köz- és magánszféra partnerség (PPP) keretében épültek meg.